Niemieckie Stowarzyszenie Marketingu nagrodziło globalnego dostawcę zielonych technologii budowlanych za przełomową kampanię koncepcji Energy3, promującą oszczędzanie, pozyskiwanie i zrównoważone zarządzanie energią w budynkach.
German Marketing Prize, przyznawana od 1973 roku przez Niemieckie Stowarzyszenie Marketingu, ma na celu wyłonienie najbardziej innowacyjnych przedsięwzięć marketingowych związanych z niemieckim rynkiem. Otrzymując to zaszczytne odznaczenie firma Schüco, wiodący dostawca ultraciepłych systemów okiennych, fasadowych oraz przyszłościowych technik solarnych, dołączyła do grona najbardziej popularnych globalnych marek, takich jak Porsche, Tchibo, Lufthansa, Schwarzkopf oraz Deutsche Telekom. Progresywny rozwój rozpoznawalności marki, będącej obecnie w 78 krajach świata synonimem zielonych rozwiązań dla budownictwa, firma Schüco zawdzięcza trafnemu wykorzystaniu hasła zrównoważonego rozwoju w wielopoziomowej komunikacji marketingowej, obejmującej architektów, projektantów, producentów i odbiorców końcowych.
Sukces zielonych technologii
W ciągu swojej 60-letniej obecności na rynku firma Schüco rozwinęła się z rodzinnego przedsiębiorstwa produkującego profile aluminiowe w światowego lidera w dziedzinie zrównoważonych powłok budynków. Koncern zatrudniający 5250 pracowników i współpracujący z 12000 firm partnerskich na całym świecie, wykazuje obrót na poziomie 2,38 miliardów Euro. Kluczem do sukcesywnie rozwijanej strategii biznesowej firmy Schüco stało się rozpoznanie budowlanych trendów przyszłości na bardzo wczesnym etapie. Esencją komunikacji zielonej marki jest model Energy3, opisujący samowystarczalne budynki przyszłości, nie tylko oszczędzające energię, lecz również zdolne same ją pozyskiwać ze słońca i racjonalnie nią zarządzać. Energia jest podstawową kategorią w polityce rozwojowej firmy, która lokuje kapitał własny w badania i rozwój innowacyjnych rozwiązań już dziś odpowiadających wymaganiom zrównoważonego budownictwa przyszłości.
Przekaz marketingowy Schüco Polska
Fot. Schüco
- Zaimponowało nam to, że firma bazująca na technologii, taka jak Schüco, potrafiła zorientować wszystkie swoje działania na rynek, partnerów i klientów ostatecznych. Marketing znajduje się w sercu jej strategii, kierunkując rozwój innowacyjnych rozwiązań dla czystego środowiska. Schüco jest doskonałym wzorem firmy, która poczuwa się do społecznej odpowiedzialności i jednocześnie wykorzystuje swoją technologiczną przewagę, by osiągnąć zrównoważony sukces komercyjny - powiedział Karl Georg Musiol, Przewodniczący jury konkursu i Prezes Niemieckiego Stowarzyszenia Marketingu.
„Zielony" wizerunek marki Schüco pozwala jej na komunikowanie się z szerokim wachlarzem odbiorców, zainteresowanych zrównoważonym budownictwem i ochroną środowiska. W tym celu firma skutecznie zaadaptowała narzędzia typowe dla branży towarów konsumpcyjnych. Zaangażowanie w organizację turniejów golfa Schüco Open oraz powołanie ambasadorów zrównoważonego rozwoju, jak Martin Kaymer czy Geoff Oglivy to wyjątkowo czytelny przykład skojarzenia natury i dobrej techniki.
Strona www.schueco.pl
Fot. Schüco
Zielona technologia w Polsce
Firma Schüco Polska promuje zrównoważony rozwój również na polskim rynku. Jej misją jest podnoszenie świadomości na temat możliwości, jakie dają energooszczędne rozwiązania powłok budynków pod kątem oszczędzania energii i ograniczania emisji CO2 do atmosfery. Zrównoważony model Energy3 odzwierciedla chociażby ultranowoczesna siedziba Schüco w Siestrzeni, o rocznym zapotrzebowaniu na energię pierwotną zaledwie 80 kWh/m2, która wzbudziła duże zainteresowanie mediów i branży.
- Polskie budownictwo posiada ogromny potencjał rozwojowy, dlatego promocję energooszczędności i zrównoważonego rozwoju branży uważamy za bardzo ważną część naszej działalności. Jako firma funkcjonująca w bardzo zróżnicowanym otoczeniu, złożonym z architektów, inżynierów, projektantów i w końcu użytkowników ostatecznych, posiadamy niezbędne zaplecze i doświadczenie, które nam to umożliwiają - mówi Andrzej Polijaniuk, Marketing & Product Manager w firmie Schüco Polska.
Przykładem
działań w tym kierunku było otwarcie Centrum Szkoleniowego Schüco w Siestrzeni
prowadzącego kursy dla producentów energooszczędnej stolarki okiennej,
drzwiowej i fasadowej. Firma Schüco Polska aktywnie propaguje program Energy3
uczestnicząc w licznych konferencjach i seminariach tematycznych oraz prowadząc
szkolenia dla architektów w polskich ośrodkach uczelnianych. Marka Schüco
zdobyła uznanie również polskich klientów ostatecznych, czego dowodzą kolejne
Złote Laury Klienta przyznawane tylko tym produktom, które cieszą się
największym zaufaniem i są najczęściej polecane.
Zdjęcie główne:
German Marketing Prize 2011
Fot. Schüco
Schüco - Zielona Technologia dla Błękitnej Planety
Oznacza to czystą energię z okien i systemów solarnych oraz wkład Schüco w ochronę środowiska dzięki zastosowaniu przyszłościowych powłok budynków. Dokładniej mówiąc, Energy3 to: oszczędzanie energii - pozyskiwanie energii - zarządzanie energią. Systemy okienne i fasady firmy Schüco o optymalnej izolacyjności cieplnej nie tylko oszczędzają energię, lecz również pozyskują ją dzięki wydajnym systemom solarnym. W rezultacie powstaje nadwyżka energii, którą można efektywnie wykorzystać dzięki inteligentnemu zarządzaniu. Umiejętne gospodarowanie energią odnosi się zarówno do pełnionych przez budynek funkcji, jak i życia codziennego. Jest to znaczący krok w kierunku samowystarczalności energetycznej, która zapewni przyszłym pokoleniom bezpieczną przyszłość.
Firma Schüco, z ponad 5 000 pracownikami oraz 12 000 firmami partnerskimi, aktywnie działa w ponad 75-u krajach na całym świecie. W 2010 roku osiągnęła roczny obrót na poziomie 2,35 miliardów Euro.